Centrul Rezidenţial pentru Persoane Fără Adăpost dispune de 30 de locuri de găzduire

Centrul Rezidențial se adresează persoanelor singure ori familiilor fără copii minori, cu ultimul domiciliu în municipiul Brașov, care, din motive singulare sau cumulate, de ordin social, medical, financiar – economic, juridic ori din cauza unor situaţii de forţă majoră, trăiesc în stradă, locuiesc temporar la prieteni sau cunoscuţi, se află în incapacitate de a susţine o locuinţă în regim de închiriere, ori sunt în risc de evacuare, se aflã în instituţii sau penitenciare de unde urmeazã ca, în termen de 2 luni, să fie externate, respectiv eliberate şi nu au domiciliu ori reşedinţă, potrivit prevederilor art.6, lit.z, din Legea nr. 292/2011, legea asistenţei sociale cu modificările şi completările ulterioare.

Scopul serviciului social „Centrul Rezidenţial pentru Persoane Fără Adăpost” este de a furniza servicii sociale care cuprind, activităţi de găzduire pe perioadă determinată și informare/consiliere socială, persoanelor adulte fără adăpost, care au ultimul domiciliu în municipiul Braşov.

Beneficiarii serviciilor sociale

Beneficiarii serviciilor sociale acordate în „Centrul Rezidenţial pentru Persoane Fără Adăpost” sunt:

a.) persoanele adulte fără adăpost care, din motive singulare sau cumulate de ordin social, medical, financiar economic, juridic ori din cauza unor situaţii de forţă majoră, trăiesc în stradă, locuiesc temporar la prieteni sau cunoscuţi, se află în incapacitate de a susţine o locuinţă în regim de închiriere ori sunt în risc de evacuare, se află în instituţii sau penitenciare de unde urmează ca, în termen de 2 luni, să fie externate, respectiv eliberate şi nu au domiciliu ori reşedinţă.

b.) persoanele evacuate temporar din locuință în baza unui ordin de protecție provizoriu.

Condiţiile de admitere sunt următoarele:

Acte necesare:

  • cerere tip – original.
  • informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal – original.
  • declarație pe propria răspundere nu are în proprietate bunuri imobile – original.
  • acte de identitate ( C.I./B.I./C.I.P, sau alte acte de identificare)- original.
  • adeverinţe medicale, de la medicul de familie din care să rezulte, că este apt de colectivitate, că nu suferă de boli contagioase, de afecţiuni psihice, psihiatrice, sau de tulburări de comportament, avizate de medicul specialist.
  • analize RX pulmonar,VDRL – original.
  • contract/adeverinţă de venit de la angajator  original.

Criterii de eligibilitate:
Pentru a putea beneficia de serviciile sociale acordate în „Centrul Rezidenţial pentru Persoane Fără Adăpost ” , persoanele trebuie să îndeplinească următoarele criterii de eligibilitate:

  • trăiesc în stradă/ locuiesc temporar la prieteni sau cunoscuţi/ se află în incapacitate de a susţine o locuinţă în regim de închiriere ori sunt în risc de evacuare/ se află în instituţii sau penitenciare de unde urmează ca, în termen de 2 luni, să fie externate, respectiv eliberate şi nu au domiciliu ori reşedinţă dar care au avut ultimul domiciliu în municipiul Brașov;
  • nu necesită îngrijire medicală de specialitate;
  • sunt independente și nu necesită ajutor pentru activităţile instrumentale ale vieţii de zi cu zi;
  • este beneficiar de venit minim de incluziune;
  • realizează venituri nete în valoare de maxim 5 ori ISR (Indicele Social de Referință), cu excepţia persoanelor evacuate temporar din locuință în baza unui ordin de protecție.
  • nu are în proprietate bunuri imobile.

Principalele funcţii ale serviciului social cu cazare „Centrul Rezidenţial pentru Persoane Fără Adăpost” sunt următoarele:

I. Furnizarea serviciilor sociale de interes public local, prin asigurarea următoarelor activităţi:

1. Reprezentarea furnizorului de servicii sociale în contractul încheiat cu persoana beneficiară;
– serviciile sociale se acordă în baza unui contract de furnizare a serviciilor sociale. Contractul de furnizare a serviciilor sociale se încheie pe o perioadă de 1 an, cu posibilitate de prelungire până la maxim 1 an, prin act adiţional. Prelungirea contractului se va face în urma reevaluării situaţiei psihosociale a beneficiarului de către specialiștii centrului și numai dacă se justifică nevoia de furnizare a serviciilor sociale pentru perioada următoare.
– în situația beneficiarilor de venit minim de inserţie, după depășirea perioadei de 1 an, contractul se poate prelungi doar dacă beneficiarul își rezolvă propria situație socială prin obținerea unei surse de venit stabile (salariu, pensie limită de vârstă, pensie de boală, indemnizație de handicap etc.). În situaţia în care persoana beneficiară de VMI este persoană vârstnică, acesta poate beneficia de serviciile sociale pentru persoane fără adăpost până la rezolvarea situaţiei sociale, respectiv transferul într-un Centru pentru Persoane Vârstnice, dar fără a se depăşi perioada de 2 ani.
-în situația persoanelor evacuate temporar din locuință în baza unui ordin de protecție, contractul de furnizare servicii sociale se încheie pentru o perioadă determinată, în funcție de perioada prevăzută în ordinul de protecție, precum și în funcție de situația socio-economică a acestuia. Costul serviciilor precum și contribuția acestor persoane pentru serviciile sociale acordate se stabilește prin Hotărâre a Consiliului Local.
2. Găzduire pe perioadă determinată – în limita unei capacităţi maxime de cazare de 30 de locuri.                                                                                                                                                          – perioada de şedere este determinată, de până la maxim 2 ani, în funcţie de situaţia particulară a fiecărui beneficiar şi în raport cu nevoile individuale ale acestora
3. Informare şi consiliere socială – privind drepturile sociale.
4. Consiliere psihologicăprivind optimizarea motivaţională, susţinerea psiho-emoţională, menţinerea unui stil de viaţă sănătos, dezvoltarea abilităţilor pentru o viaţă independentă, diminuarea consumului de alcool, tutun, etc.;
5. Facilitarea accesului la servicii medicale.
Fiecare beneficiar va fi evaluat și monitorizat din punct de vedere medical de către un asistent medical, va fi sprijinit în caz de nevoie pentru a accesa serviciile acordate de medicii de familie, de medicii specialişti din ambulatorii şi spitale; fiecărui beneficiar i se va facilita înscrierea în sistemul de asigurări sociale de sănătate.
6. Stabilirea costului serviciilor şi contribuţiei beneficairului                                                                 –
– costul serviciilor precum și contribuția beneficiarului pentru serviciile sociale acordate, se stabilește prin Hotărâre a Consiliului Local. Contribuția beneficiarului de servicii sociale nu va influența acordarea serviciilor sociale și nu va îngreuna posibilitatea acestuia de a ieși din starea de dificultate. Plata contribuţiei se va face până în data de 28 a lunii, aferentă lunii următoare. Prin exceptie, pentru beneficiarii care se angajează și primesc salariul în luna următoare, pentru prima lună de găzduire, contribuţia se va achita până în data de 28 a lunii următoare.
7.  În cazul decesului unui beneficiar al Centrului Rezidenţial pentru Persoane Fără Adăpost lipsit de familie/susţinători legali sau în privința căruia persoanele obligate să dispună cu privire la înmormântare în condițiile legii, se găsesc într-un loc necunoscut ori nu îşi îndeplinesc obligaţia (datorită stării de sănătate, relaţie deteriorată sau situaţia economică precară etc). Centrul asigură înmormântarea prin firma de pompe funebre contractată de furnizorul de servicii sociale. Centrul îşi stabileşte propria procedură privind asigurarea formalităţilor de înmormântare.

II. Informarea beneficiarilor, potenţialilor beneficiari, autorităţilor publice şi publicului larg despre domeniul său de activitate:

  • Centrul deţine şi pune la dispoziţia publicului materiale informative privind activităţile derulate şi serviciile oferite.
  • Centrul elaborează şi utilizează un Ghid al beneficiarului pentru informarea acestuia cu privire la serviciile şi facilităţile oferite.
  • Centrul realizează informarea continuă a beneficiarilor asupra activităţilor/serviciilor derulate, procedurilor utilizate, precum şi a oricăror aspecte considerate utile.

III. Promovarea drepturilor beneficiarilor şi a unei imagini pozitive a acestora, de promovare a drepturilor omului în general, precum şi de prevenire a situaţiilor de dificultate în care pot intra categoriile vulnerabile care fac parte din categoria de persoane beneficiare, potrivit scopului acestuia, prin asigurarea următoarelor activităţi:

  • Informare asupra drepturilor şi beneficiilor serviciilor sociale furnizate la nivel local;
  • Informare şi prevenire asupra situaţiilor de risc social;
  • Consiliere psiho–socială privind drepturile sociale, promovarea inserţiei/reinserţiei familiale, reluarea contactelor sociale;
  • Facilitarea accesului la servicii medicale.

Material informativ (descarcă aici)

Șef centru:  Silvia Tișcă 
Program audiențe: joi, 10:00 – 12:00
Adresă: Str. Panselelor, nr. 23, Brașov
Telefon:  +40 368 469.995, +40 368 465.415, +40 368 464.081, int. 853; 0751193660
E-mail: dasbv@dasbv.ro

 

 

Acest site folosește cookie-uri pentru a vă oferi o experiență cât mai bună. Prin continuarea navigării sunteți de acord cu folosirea acestora.
Skip to content